ce citer ce citer

Latest News - 2 0 1 1

Phase 16 - Digimon Xros Wars

1/2/11

Pernah dengar tentang anime terbaru iaitu Digimon Xros Wars ? Dikatan episod Digimon kali ini amat menarik dan sekarang ia sudah ditayangkan di Jepun.

Jom baca informasi dibawah ini :~

Digimon Xros Wars (デジモンクロスウォーズ, Dejimon Kurosu Wōzu?), Diberikan nama Cross Digimon Wars, adalah musim keenam franchise Digimon oleh Akiyoshi Hongo. Debut pada tarikh 6 Julai 2010 di TV Asahi, sehingga musim Digimon pertama di waralaba diudarakan di Fuji Television di slot pagi waktu Minggu tradisional. Plot Suatu hari, setelah selesai latihan bola, Taiki, seorang berumur 7 tahun, dia terdengar satu melodi yang misteri. Ketika ia mendengar dia berhati-hati untuk itu, ia mendengar seseorang bernafas dengan lemah, yang akan mati bila-bila masa, menangis dan minta tolong. Kemudian, Taiki mencari Shoutmon dekat sebuah lorong dan ia menanggapi itu suara Taiki, sebuah benda misteri Digivice legenda bernama Loader Xros muncul di depannya. Taiki dipilih sebagai "The Choosen One" untuk mengontrolnya. melodi fading Shoutmon telah diserap oleh Loader Xros dan kemudian Taiki, bersama-sama dengan teman masa kecilnya, Akari dan teman sekelas, Zenjirou, yang mengheret ke dalam Dunia Digital. Sampai sahaja di sana, Taiki telah melihat pertempuran Digimon. Di Dunia Digital, Tentera Darat Bagra, yang bertujuan untuk menawan dunia digital, terus maju dengan agresif, sehingga Shoutmon dan kampung yang damai serta teman-temannya 'telah terdedah terhadap serangan habis-habisan dari Angkatan Darat Bagra sampai sekarang. Walaupun Ballistamon berani berjuang dengan kekuatan HEBAT, mereka tidak memiliki kelemahan besar. Dihidupkan kembali setelah berada di dalam Taiki's Xros Loader, Shoutmon muncul dari situ. Shoutmon berlawan bermati-matian bersama-sama dengan rakan-rakannya dari kampung. Namun, Tentera Darat Bagra mengusir mereka dari sudut itu. Tidak boleh membiarkan krisis hanya silap terkini, Taiki akan melindungi Shoutmon. Pada saat itu, Loader Xros memberi tindakbalas dan pada perintah Taiki's, Shoutmon dan Ballistamon bersatu melalui evolusi bentuk khusus yang disebut "Digi Xros".

Dengan mendapatkan kekuatan baru ini, Taiki, Shoutmon dan yang lainnya mengusir Tentera Bagra. Tapi mereka akan menemui beberapa saingan: Kiriha, seorang pemuda di kelas yang sama seperti Taiki yang memimpin kumpulan saingan bernama Blue Flare bahawa pertengkaran dengan kumpulan Taiki. Sementara itu kedua-dua belah pihak yang diawasi oleh seorang gadis cantik misteri bernama Nene dari kumpulan yang dikenali sebagai Twillight bawah kepimpinan DarkKnightmon. Taiki dan Shoutmon membentuk pasukan menggunakan LoaderXros dan pertempuran melawan Tentera Bagra yang kuat, merancang untuk mengambil alih Dunia Digital, secara berperingkat memperoleh sekutu penyokong lebih, seperti Dorulumon. Alasan perang ini adalah serpihan daripada "Kod Crown", yang mereka harus dikumpulkan untuk menyatukan lagi Dunia Digital.

Namun, hal itu juga akan mendedahkan kebenaran terrifing, bukan hanya tentang Kod Crown, tetapi juga tentang masa lalu dan asal usul Shoutmon. Sekarang bergantung pada Pasukan Xros Hati untuk memerangi Tentera Bagra, dan terhadap intrik dari Kiriha dan DarkKnightmon, untuk mendapatkan Crowns Kod dan menyelamatkan DuniaDigital.

0 comments:

.:Aku.Ceritta.&.Kawan:.

.:Aku.Ceritta.&.Kawan:.
Me & Friend's

Semak Antarabangsa