ce citer ce citer

Latest News - 2 0 1 1

Phase 63 - Learning Japanese Part II

1/4/11

Sambungan untuk mempelajari bahasa Jepun.

Ok, salam semua ! Hari ini kita akan belajar cara mengenalkan diri kita kepada kawan kita.

1. Nama Saya ialah cnth: Ali
2. Umur saya baru sahaja 17 tahun
3. Saya tinggal di cnth: Putrajaya
4. Boleh saya berkawan dengan awak ?
5. Siapa nama awak?
6. Berapa umur awak?
7. Dimana awak tinggal?

Dlm bahasa Jepun

私の名前はアリです
Watashi no namae wa aridesu
私は17です
Watashi wa 17-saidesu

プトラジャヤに住んでいる
Watashi wa putorajaya ni sunde iru

私はあなたと友達にすることはできますか?
Watashi wa anata to tomodachi ni suru koto wa dekimasu ka?

あなたの名前はですか?
Anata no namae wa daredesu ka?

あなたは何ですか?
Anata wa nan-saidesu ka?

どこに住んでいますか?
Doko ni sunde imasu ka? 

Faham sudah?
Kalau faham bagus, kalau tidak faham boleh meninggalkan soalan.

Next seterusnya:

KAMUS JEPUN:

Facebook :- Facebook に登録 - Facebook ni tōroku    
Kamus :- Dikushonari
Komputer :- Konpyūta
Gundam :- Kidō senshi gandamu
Doraemon :- Dora e mon
Cantik :- Beru
Taman :- Kōen
Baik :- Guddo
Segak :- u Smāto

1 comments:

Danial Eastwood said...

ohh,baru aku faham..haha,thanks for the info.. :D

.:Aku.Ceritta.&.Kawan:.

.:Aku.Ceritta.&.Kawan:.
Me & Friend's

Semak Antarabangsa