ce citer ce citer

Latest News - 2 0 1 1

Phase 89 - Best Sangat ke Sambut Hari Lahir dengan Tepung & Telur.

8/28/11


Just nasihat dan perkongsian bersama HUKUM menyambut Hari Lahir dengan Menganiaya Kawan seperti baling Tepung & Telur:~

HUKUMNYA adalah HARAM kerana membuat sesuatu yg menjadikan org lain sakit hati dan ini bukan cara Islam ini juga cara yg dibenci oleh NABI SAW. Umat Islam ada batasan dan peraturan dlm semua kehidupan sepatutnya buat la secara Islam yg mengembirakan org lain Islam mengajar kita mengembirakan sesama Islam.

Menyambut Hari Lahir dengan membaling Tepung dan Telur sama seperti hukum hudud iaitu membaling batu kepada mereka yang telah melakukan kesalahan, Cuma beza disini adalah anda membaling telur dan tepung kearah mereka yang akan menyambut kelahiran, bukankah menyambut kelahiran itu adalah sesuatu yang harus diSyukuri dan di Raikan?

Sebagai umat Islam, beragama Islam bukankah ada upacara lain yang lebih elok untuk kita sambut? Cuba ingat kembali, mereka dilahirkan dan dilaungkan Azan dan Iqamat, alangkah indahnya kita mendengar. Bukankah lebih indah dan lebih bagus jika kita bersama-sama diri di hadapan pada orang yang menyambut hari lahir itu dan mendoakan KESEJAHTERAAN, KEAMANAN, KEBAIKAN, Lagi dapat pahala buat DOA SELAMAT. =)

RENUNG-RENUNGkan & Selamat Beramal.

.:Aku.Ceritta.&.Kawan:.

.:Aku.Ceritta.&.Kawan:.
Me & Friend's

Semak Antarabangsa