ce citer ce citer

Latest News - 2 0 1 1

Phase 22 - William Moseley

1/3/11

William Moseley adalah salah seorang watak dalam The Chronicles of Narnia memegang peranan sebagai Peter Pevinese.

William Peter Moseley (lahir 27 April 1987) ialah seorang pelakon Inggeris, saat ini terkenal kerana muncul sebagai Peter Pevensie dalam siri The Chronicles of Narnia. Sebelumnya ia mempunyai peranan kecil sebagai Forrester di adaptasi 2002 dari novel Goodbye Mr Chips, dan muncul sebagai watak tambahan di dalam Cider dengan Rosie (1998).

Kehidupan dan kerjaya
William Moseley dilahirkan di Sheepscombe, Gloucestershire, United Kingdom pada Cotswolds. Ia adalah putra dari Julie dan Peter Moseley, seorang sinematografer.

Moseley adalah anak sulung dari tiga orang anak: Daisy (lahir 1989) dan Benjamin Moseley (lahir 1992). Moseley telah bersekolah di Sheepscombe Primary School dari bulan September 1991 hingga Julai 1998, dan kemudian melanjutkan pendidikan di Wycliffe College dengan tahun terakhir di Downfield 6 Form College, Stroud (yang merupakan sebahagian daripada pelajar School Marling dan selanjutnya berpindah ke bersekolah di Stroud High School). Dia harus mengulang tahun 6 atas kerana ia telah begitu banyak masa dalam filem The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe. Pada usia 7, William mendengar Chronicles of Narnia kaset audio. Dia membaca buku-buku lapan tahun kemudian dalam persiapan untuk peranannya sebagai Peter Pevensie dalam filem adaptasi The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe pada tahun 2005.

Pengarah Pippa Hall bertanggung jawab untuk pelakon William sebagai tambahan ketika ia sedang mengisi peranan untuk Cider dengan Rosie (TV) semula pada tahun 1998. Tujuh tahun kemudian, ketika berlakon untuk The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe pada tahun 2005, ia ingat dia dan dia disarankan untuk peranan Peter. Dari hari pertama uji bakat untuk peranan Peter Pevensie dalam The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe selama lapan belas bulan lebih lanjut sebelum ia secara rasmi memenangi peranan dan dilemparkan. Dia berperanan menjadi Petrus dalam, sekuel 2008 Prince Caspian. Moseley membuat penampilan cameo sebagai Peter di dalam perjuangan Dawn Treader walaupun tidak ada watak dalam buku yang filem ini didasarkan pada beliau.

Moseley akan membintangi A Great Education, Emma Roberts melawa dia telah bergabung dengan Stand Up untuk program Kanser "Change Odds" memaparkan banyak pelakon muda yang lain.

0 comments:

.:Aku.Ceritta.&.Kawan:.

.:Aku.Ceritta.&.Kawan:.
Me & Friend's

Semak Antarabangsa